lördag 19 januari 2013

Tidig planering för dop

Redan nu har jag börjat att planera Olles dop. Tidigt - ja, det är det.
Datum är nästan spikat. Det beror på om "vår" präst kan det datumet som vi tänkt. Vi vill ju ha den präst som vigt oss, begravt min mamma och Dutt. Jag har skickat en förfrågan till honom om ett datum och han skulle återkomma nästa vecka. Dessutom gäller det ju att kyrkan är ledig just den dagen. Vi vill ha den kyrka där Dutt finns i minneslunden. Dutt måste ju vara nära när hans lillebror döps.

Dopklänningen hänger redan i Olles garderob. En dopklänning som är från 1967 då min bror döptes. Sedan har även min syster och jag döpts i den. Även gästlistan är i stort sätt klar. Om alla kan komma blir det cirka 30 gäster.

Många av dessa saker har jag tänkt på väldigt länge. Ja, redan sedan Dutt låg i magen.
Nu kan jag äntligen planera på riktigt! Helt fantastisk.

4 kommentarer:

  1. Mysigt med dop, hoppas dagen kommer bli lika underbar som ni vill ha den!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Vi planerade tidigt oxå. Bara för att vi ville ha en särskild präst, kyrka och att folk skulle kunna planera.

    SvaraRadera
  3. ÄNTLIGEN ska ni äntligen få slå slag i saken! Finaste Olle!
    Vi döpte oxå tidigt, Julian var 3,5mån.
    Kramar till er!

    SvaraRadera