torsdag 27 september 2012

Ett år till nästa gång

Födelsedagen igår gick ganska obemärkt förbi. Jag hade en riktig skitdag med huvudvärk i stort sätt hela dagen. På kvällen blev det i alla fall lite marängsviss.

Present från mannen fick jag ju också. Jag misstänker att det vid jul kommer bli en stor tenta för att se om jag klarar av det nya livet... Dessutom fick jag 200 kronor som jag ska handla kläder för. Just nu är garderoben full av kläder, men bara ett fåtal plagg jag kan använda.

Nästa födelsedag hoppas jag att det blir ett litet Mirakel och hens pappa som väcker mig på morgonen med paket och sång!

10 kommentarer:

  1. Nästa födelsedag kommer du må toppen, då kommer du vara mamma!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Ett tips på kläder, hm har bra mammakläder utan bli för dyrt. Men även zalando.se har bra o billiga mammakläder o där är det fri frakt :-D kram

    SvaraRadera
  3. Nästa år kommer du att få den bästa födelsedagen nånsin!! :-)

    SvaraRadera
  4. Den är bra den boken, står typ allt. Grattis i efterskott

    SvaraRadera
  5. Nästa år kommer du ha din lille SON!:-) För visst måste det vara en pojke om man skriver h*ns? Jag är iaf en trogen bloggföljare som gläds med er och tycker det är fantastiskt att följa er resa här!

    /Mia

    SvaraRadera
  6. Inte mycket som är bra. Tänk då om du tycker allt är så fruktansvärt jobbigt nu hur det blir när barnet kommer. Jösses man får ett heltidsjobb dygnet runt och kan inte vila trots huvudvärk eller ens om man är vrålsjuk. Om du tror att allt blir rosenrött och att alla bekymmer är ur världen när barnet kommer kan jag bara säga att graviditeten är ingenting mot att ha ett nyfött barn eller att vara förälder överhuvudtaget. Det är en vilofas innan det som komma skall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast sådär kan man ju alltid resonera om allt. Man får aldrig klaga för det är nån annan som upplever sin situation som värre. Frågan är varför du provoceras? Jag skulle kunna säga att " vänta du bara tills du får ett barn i tonåren då kommer du tycka att spädbarnsåren var en baggis" eller ifrågasätta hur du ens kan klaga på ett nyfött barn när du har kunnat få ett barn och så många går barnlösa. Du borde vara tacksam att du kunnat få barn!
      Fattar du parallellen?

      Radera
    2. Ja huff, så negativt fokus, da! Det er vel ingen blivende foreldre, i alle fall ikke som er litt voksne når de får barn, som tror at alt er rosenrødt alltid? Selvsagt er det mye som kan være slitsomt og mye avhenger både av barnet og av ens egen situasjon med fysisk og psykisk helse. Men ærlig talt: for de fleste så oppveier vel lykken ved å være mor og far rikelig de ulempene som medfølger.

      Jeg slutter meg til Karin A - det er jo alltid noen som har det verre. For noen er faktisk selve graviditeten virkelig en belastning og det er lov til å klage!

      Radera
  7. Grattis i efterskott. Då fyller vi nästan år samtidigt, jag imorgon. :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Grattis i efterskott! Fin present du fick :-)

    SvaraRadera