fredag 9 september 2011

Kan det vara så? Jag?? Gravid??

Till att börja med vill jag gratulera min blogg då detta inlägg är inlägg nummer 1000! Många bokstäver har blivit skrivna.

Det var svårt att somna igårkväll, men efter en stund kunde jag trots allt koppla av. Klockan 03.00 vaknade jag och var kissnödig. Jag låg en stund och funderade på om hur kissnödig jag var för inte kan man gravtesta sig klockan tre på natten...

När jag legat en halvtimme så gick det inte längre. Jag väckte mannen och sa att jag måste på toa och han insåg då att jag menade att vi nu ska testa. Kissade i den lilla muggen jag plockat fram och med darriga fingrar stoppar jag ner stickan i vätskan. Allt med mannen stående bredvid. Vi står sedan och tittar på hur urinen sugs upp och plusset med en gång visar sig. Mannen som inte har sina glasögon på sig måste titta en gång extra för att se att det positiva strecken blir starkare och starkare. Det kommer upp så fort så jag får stå och vänta på att kontrollstrecken ska visa sig. Vågade inte vara helt säkert förrän det strecket kommit upp också.

Min känsla var rätt. Det har gått vägen! En lång stund står vi och kramas. Jag darrar i hela kroppen. Av glädje, trötthet och naturligtvis lite oro.

Mannen säger: - Fram med kameran så du kan blogga om det!!

När blogginlägget var klart var det "bara" att gå och lägga sig igen. Gissa hur lätt det var att somna?? Inte alls. Jag somnade väl någon gång efter fem och gick upp igen när mannen gick upp vid kvart i sju för att gå till jobbet.

Under dagen idag har jag bara tagit det lugnt. Försökt att inte tillåta oron komma för nära. Idag ska det bara vara glädje. Idag har också varit hos Dutt och berättat att han förhoppningsvis ska bli storebror, men antagligen visste han det redan...

Detta är helt knasigt: Jag är gravid!! Igen!

30 kommentarer:

  1. Klart du är gravid vännen, ert plus lyser så starkt så jag undrar nästa om det inte lyser i mörkret oxå =)

    SvaraRadera
  2. Inte knasigt alls utan bara helt UNDERBART! Är så glada för eran skull, men förstår att det är jobbiga veckor fram tills RUL för er nu! Men nu kommer det gå bra, det känner jag inom mig! Dutt är stolt och glad för eran familjs skull! Ha en underbar helg, du, maken & barnet inom dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vet helt overkligt är det man är ju överlycklig och spänd på samma gång.
    Grattis igen från mig och A

    SvaraRadera
  4. Helt underbart!! Grattis igen :)

    SvaraRadera
  5. så underbart kul för er!!! Är verkligen jätteglad över ert plus. Stort LYCKA TILL!!!

    SvaraRadera
  6. Grattis! Vi blir mammor i maj båda två! :-)

    SvaraRadera
  7. Jag gråter av lycka för er skull.

    SvaraRadera
  8. GRATTIS!!! GRATTIS!!! GRATTIS!!! Nu jäklar håller vi tummarna.

    SvaraRadera
  9. Åh vännen du anar inte vad jag är glad för er skull!!!!! Underbart fantastiskt magiskt! Stort grattis från snigelkatt från FL

    SvaraRadera
  10. Tänk dig, 2 barnsmamma! Hihi!
    Grattis igen!
    Kram Lo

    SvaraRadera
  11. Jajamensan du är gravid! Du är gravid,på tjocken, på smällen, har bulle i ugnen, har plussat, har en liten på bakning, har en bulle på jäsning, ni kommer att behöva köpa en barnvagn, nästa sommar är du mammaledig.....ja alltså du är med barn helt enkelt :-) Är du med? Förstår du nu ;-) ?
    Grattis igen!

    SvaraRadera
  12. GRATTIS!!! Vilken lycka!! Jag har hållt tummarna för er hela tiden. :-) Vi väntar på att få göra vårt andra försök och de sker om ca 2 veckor, så jag hoppas de ska gå vägen för oss också denna gång. Förra försöket slutade i tidigt missfall. Men man blir så glad varje gång nån lyckas bli gravid på denna sida. :-) Lycka till nu!! Kram

    SvaraRadera
  13. Men gud! Jag gråter verkligen av glädje för er skull :) Dutt ska få ett syskon.

    Jag har tänkt på er hela dagen sedan jag såg ditt underbara inlägg imorse.

    SvaraRadera
  14. Men ÅHHHHH vad härligt -vilka underbara nyheter!!!!!!

    GRATTIS gumman :-D
    KRAMAR

    SvaraRadera
  15. Så underbart! Stora varma grattiskramar till er!
    Kram,
    XB

    SvaraRadera
  16. Kärlek till er!!!! Nu går det hela vägen, det bara är så!! Massa kramar

    SvaraRadera
  17. Jag ryser av glädje! Jag är så glad för er skull!!! Klart att Dutt redan visste! =)

    SvaraRadera
  18. villsågärnsablimamma9 september 2011 kl. 19:12

    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  19. Ojojoj Villken glädje=)
    Stort grattis till dig & maken=D

    ÅH VAD ROLIGT!
    GRATTIIIIS!!!

    BAMSE KRAM!!!

    SvaraRadera
  20. Fantastiskt!!! Stort GRATTIS till er! Ni förtjänar detta :D Är så glad för er skull. kram från mig

    SvaraRadera
  21. ÅH GRATTIS! Kramar och jag håller tummarna kramar igen Sandra

    SvaraRadera
  22. Åh jag har hållt tummarna tills de blånat. Är så otroligt glad för eran skull!! Grattis!!

    SvaraRadera
  23. Är så glad för er skull!
    Grattiskramar!

    SvaraRadera
  24. GRATTIS!!! Vad glad jag är för er skull!!!

    Katta

    SvaraRadera
  25. Ååååååå vad underbart!!!! Grattiskramar i massor!

    SvaraRadera
  26. Grattis !! Vilken underbar nyhet!! Så otroligt glad jag blir för er skull!! Kramar

    SvaraRadera
  27. Yes, hurra vad glad jag blir...

    SvaraRadera
  28. Stort stort stort MEGASTORT GRATTIS! Så fantastiskt och alldeles underbart! Äntligen ska Dutt bli storebror!

    Kramar tusenfalt!

    SvaraRadera